Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Jak využít automatické série emailů pro zvýšení prodeje
27. 7. 2020
Webový Online Pilot
Automatické emailové série (autorespondery) jsou silnou moderní zbraní každého emailového marketingu. Lze je využít různě. Mnohdy je to pouze otázka kreativity zadavatele takových marketingových zpráv.
Jednou z oblasti, kde by rozhodně neměly být tyto automatizované emaily nevyužity, je oblast předprodejních aktivit a oblast péče o klienty po následném prodeji.
Předprodejní série emailů
Většina návštěvníků vašeho webu není vůbec rozhodnuta nakoupit vaše zboží nebo služby hned při první návštěvě. Statistiky uvádějí, že přímý nákup udělá méně než 1% nových návštěvníků. Použitím sérií emailových zpráv si míru konverze můžete zvýšit.
Vytvoříte si speciální emailový seznam, který použijete při přihlašování zájemců o konkrétní informace o vašem produktu/službě. Přihlašovací formulář v nějaké atraktivní podobě umístěte na své webovské stránky do míst, kde se zájemci o tyto vaše produkty nejčastěji pohybují. V předprodejní sérii emailů jim pak poskytněte zdarma rady a tipy týkajících se vašich produktů a služeb.
Pokud např. prodáváte alternativní náplně do tiskárny, pak nazvěte svou sérii „7 tipů jak ušetřit při provozu inkoustových tiskáren“. V následujících sedmi emailech pak postupně zasílejte různé tipy, jak lze při tisku na inkoustových tiskárnách ušetřit. Nepište pouze o vašich tonerech, ale snažte se dávat obecně zajímavé informace, které vašim potenciálním zákazníkům mohou ušetřit peníze nebo třeba čas, nebo nákladné opravy. Samozřejmě, že v závěru celé série čtenáře upozorněte na zcela konkrétní nabídku s tím, že cenově zajímavé a zejména kvalitní tonery mohou nakoupit ve vašem eshopu.
Poprodejní péče o zákazníka
Jakmile si zájemce koupil váš produkt, můžete jej zařadit do seznamu lidí, kteří budou dostávat sérii automatických emailových zpráv v rámci po-prodejní péče. Cílem takovéto série zpráv může být např. informace o tom, jak efektivně váš produkt využívat. Další formou automatických zpráv, která ušetří práci vašim pracovníkům, je zasílání zpráv s odpověďmi na nejčastější dotazy, které vaši zákazníci po nákupu vašich produktů mají.
Přidávat zákazníky do tohoto seznamu umí řada dobrých newsletterových služeb opět automaticky, jakmile proběhne nákup ve vašem eshopu.
Prodej souvisejících nebo doplňkových produktů
V rámci svých poprodejních sérií emailů můžete začít upozorňovat čtenáře, kteří se stali teď již vašimi zákazníky, také na produkty a služby, které s jejich předchozím nákupem souvisí.
Nejdříve přijde zřejmě na řadu tzv. křížový prodej, tzv. cross-sell, který má za cíl ukázat zákazníkovi některé doplňkové produkty, které by si mohl v souvislosti se svým předchozím nákupem také koupit (např. u tiskáren můžete nabídnout nákup tonerů, papírů do tiskáren, adresních štítků apod). Nebo například pokud váš CRM systém nebo vaše prodejní oddělení eviduje také životní cyklus prodávaného zboží, lze nabízet související produkty v rámci tohoto cyklu používání výrobku nebo služby (např. cyklistům lze takto nabízet pravidelně náhradní díly v předpokládané době opotřebení nebo různá vylepšení jejich kol). A ještě mnoho dalších možností.
Využití autoresponderů – automatizovaných emailových zpráv – je široké. Pro každý produkt nebo službu lze připravit celou řadu variant, jak je využít. Proto neváhejte a začnete s jejich používáním co nejdříve. Nepodceňujte je, mohou se výrazně podílet na nárůstu vašeho prodeje!