Správa webu aneb jak se starat o své stránky

16. 11. 2020

Webový Online Pilot

Webové stránky fungují jako moderní náhrada vizitek a efektivní prostředek k zisku nových zakázek i budování dlouhodobých vztahů se zákazníky. Jak ale takový úspěšný web vytvořit? Přečtěte si naše tipy, jak by měla správa webu probíhat.

Životní cyklus webu

Tvorba webu má tři základní fáze: příprava, zhotovení a provoz. Pro řadu firem i jednotlivců zůstává ve středu zájmu druhý zmíněný bod – vytvoření webu a jeho nasazení na produkci.

Neměly by se ovšem podceňovat ani zbylé dvě části, tedy příprava a provoz neboli správa webu. První fáze úzce souvisí s takzvanou zadávací dokumentací, souborem menších i větších cílů, kterých chcete zřízením webu dosáhnout.

Ze všeho nejdříve si tak musíte sami uvědomit, co vlastně od webu očekáváte a k čemu ho potřebujete. Mít web jen proto, abyste měli web, se ve většině případů mine účinkem. Internetové stránky sice nějakým způsobem fungují, avšak nepřinášejí žádný užitek.

Zkuste se nad celým projektem zamyslet, pracovat s přidanou hodnotou, kterou nabízíte své cílové skupině a již ve zmíněné zadávací dokumentaci tuto hodnotu vypíchnout. Objevenou přidanou hodnotu pak využijete i ve zbylých dvou částech. Například vývojáři s ní budou již od začátku počítat a přizpůsobí jí nejen design, ale i funkcionalitu či strukturu webu.

Optimalizace a správa webu

Nejmenší pozornosti se přitom paradoxně dočkává optimalizace a správa webu. Tedy soubor činností, které je třeba vykonávat ve chvíli, kdy je veřejnosti zpřístupněna ostrá verze webu.

Online svět se stále mění, stejně jako chování a očekávání zákazníků či návštěvníků. Proto je důležité, abyste obsah webu, vzhled i funkce neustále přizpůsobovali nejen aktuálním trendům, ale i nárokům svých cílových čtenářů.

Správa webu aneb jak se starat o web tak, aby byl úspěšný

Nemůžete zkrátka nechat web jen tak ležet a očekávat, že bude úspěšný. Auto si také nekoupíte a pak ho nenecháte stát v garáži. Snažte se být aktivní. Přidávejte na své stránky užitečný obsah a sledujte, do jaké míry návštěvníky zaujal.

Z toho vyplývá, že prvním krokem na cestě za cílem vytvořit úspěšný web, je analytika. Zjistíte tak, co se na vašem webu děje a zda plní úkoly, kvůli kterým byl vytvořen. Napojte své stránky na Google Search Console nebo Google Analytics a sledujte chování svých návštěvníků. Dostanete tak prostor k monitorování návštěvnosti i úspěšnosti svých kampaní, například v kontextu PPC reklamy.

Díky zmíněným analytickým nástrojům se můžete dozvědět řadu užitečných informací. Zjistíte, konkrétní údaje o tom, kdo vaši zákazníci skutečně jsou, zda cílíte na správnou skupinu uživatelů a které zboží nebo služby je nejvíce zajímají.

Na základě těchto dat pak budete schopni vytvořit efektivnější prodejní argumenty, přizpůsobit vzhled či rozložení webu a nebudete investovat do úprav, které by se minuly účinkem.

Efektivní správa webu jako základ úspěchu

K tomu, aby byla správa webu efektivní, budete potřebovat plán, respektive časový harmonogram. Vytvořte si plán článků, které chcete na webu publikovat a vyčleňte si den na to, abyste zanalyzovali data, jež jste za uplynulý měsíc získali.

Všechny související činnosti můžete také delegovat a sami se zaměřit pouze na tvorbu strategie pro další rozvoj webu. Sežeňte si člověka, který se bude starat o:

  • vyřizování administrativy,
  • technickou správu webu,
  • správu sociální sítí,
  • sledování a reportování analytických údajů.

Jak spravovat webové stránky

Správa webu by se v souhrnu měla zaměřovat zejména na:

  • pravidelné publikování nového obsahu (prostřednictvím blogu),
  • pravidelné rozesílání newsletterů,
  • reklamní aktivity (PPC, bannery),
  • sledování a analýza návštěvnosti (ku příkladu odkud návštěvnosti přicházejí).

Pravidelným publikováním nového obsahu můžete postupem času dosáhnout výrazného navýšení organické (přirozené) návštěvnosti svého webu. Zisk vysoké organické návštěvnosti je přitom dlouhodobý cíl, který však za cenu trpělivosti zajistí trvale vyšší konverzní poměr a s tím i produktivitu internetových stránek.

PPC reklamy a newslettery

Podobným způsobem fungují i newslettery a PPC reklamy. Ty se zaměřují spíše na jednorázovou návštěvnost. Výhodou ovšem zůstává, že je související proces rychlejší než proces zajištění organické návštěvnosti. Současně může být mnohem užitečnější například v případě potřeby rychlé propagace speciální akce nebo nového produktu.

Prostřednictvím newsletterů také návštěvníkům neustále připomínáte svou existenci, respektive existenci svého webu nebo eshopu. Své odběratele tak můžete nenápadně ale pravidelně upozorňovat na zlevněné zboží, které by je mohlo zajímat a podobně.

Zůstává na vás, zda se o správu postaráte sami, nebo si k tomuto účelu najmete firmu, která se o všechny zmíněné body postará za vás. Pokud takovou firmu zrovna hledáte, tak nás neváhejte kontaktovat. Rádi s vámi celý koncept probereme a připravíme pro vás nabídku na míru.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI