Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
5 tipů, jak na úspěšný NEWSLETTER
24. 12. 2020
Webový Online Pilot
Úspěšnost newsletteru je přímo závislá na počtu jeho čtenářů, přičemž zvýšení tohoto počtu můžete dosáhnout hned několika způsoby. Vedle pečlivého a správného výběru umístění přihlašovacího formuláře na webu se musíte zamyslet například nad jeho přímou propagací. Projděte si našich 5 tipů, jak na úspěšný newsletter.
UJASNĚTE SI, PROČ CHCETE NEWSLETTER VYTVÁŘET
Cílem propagace bezplatného zpravodaje je získat e-mailové adresy co nejvíce návštěvníků vašich webových stránek. Možná se to zdá jednoduché, ale lidé nedávají své e-mailové adresy z ruky zrovna rádi. Najděte způsob, jak je k tomuto kroku motivovat a zkuste návštěvníky svého webu trochu namlsat, aby věděli, že poskytnutí adresy stojí za to.
Zaujetí čtenářů je totiž prvním krokem na cestě za vytvořením úspěšného newsletteru. Nebojte se být kreativní a prodat přidanou hodnotu, kterou jste do něj vložili. Zkrátka ukažte, že váš obsah stojí za to.
VYTVOŘTE SPECIÁLNÍ STRÁNKU
Jak je navnadit? Nejpřímějším tahem na bránu je vytvoření samostatné stránky, která vysvětlí smysl a ukáže kvality vašeho emailového materiálu. Vyzdvihněte zde všechny výhody, které příjemce odběrem vašeho newsletteru získá. Nezdůrazňujte svůj přínos z této činnosti, ale zaměřte se na to, co je přínosné pro příjemce a proč by právě on měl dát svou e-mailovou adresu všanc do vašeho rozesílacího seznamu.
Představte se, že jste v jeho kůži a řekněte si, z jakých důvodů asi na vaše stránky přišel a jaké informace by o vás ocenil, pokud by mu měly pravidelně přistávat v e-mailové schránce.
JAK NA ÚSPĚŠNÝ NEWSLETTER? NEBOJTE SE HO UKÁZAT
Přímo na propagační stránce můžete dát k dispozici ukázku starších newsletterů, které jste již odeslali čtenářům. Případně vytvořte archiv všech dříve publikovaných zpravodajů a umožněte každému do archivu nahlédnout, ještě než se k odběru přihlásí. Na stránky takového archivu umístěte přihlašovací formulář, ať čtenář nemusí překlikávat jinam při rozhodnutí se okamžitě přihlásit.
Odpovědí na otázku „jak na úspěšný newsletter“ je zkrátka kvalitní obsah. Kvalitní obsah, za který byste se neměli stydět. Pokud s ním nebudete sami spokojeni, tak ho ani nemusíte rozesílat. No uznejte, jak může newsletter někoho zaujmout, když nezaujme ani vás?
PUBLIKUJTE RECENZE STÁVAJÍCÍCH ČTENÁŘŮ
Máte již nějaké čtenáře vašeho newsletteru? Poslali vám již svůj názor na jeho obsah či kvalitu? Pokud ano – a je to pochvalný text – pak neváhejte a zveřejněte ho na této webové stránce (samozřejmě se souhlasem pisatele!). A hodně důvěryhodně bude působit, pokud připojíte i jeho jméno, město či název firmy.
Pokud zatím názor od nikoho nemáte nebo jste v newsletterech začátečníci a nemáte žádné čtenáře, pak požádejte své známé či obchodní partnery o spolupráci. Nabídněte jim zaslání ukázkových čísel a vyžádejte si jejich názor. Spoléhejte tak trochu na ješitnost, řada lidí bude vnitřně potěšena, pokud projevíte zájem o jejich „odborný“ posudek vašeho díla.
KAM NEWSLETTER UMÍSTIT?
Přihlašovací formulář k odběru newsletteru umístěte na „prodejní“ stránce v její prominentní části. Jednoznačně by neměl chybět v horní třetině webové stránky, na kterou čtenář namíří pohled hned po jejím načtení a podobně pro něj využijte i druhou značně frekventovanou část webu – tj. konec stránky, na který se dostanou návštěvníci rolováním.
Vaše newslettery můžeme psát i rozesílat za vás. Umíme to, máme dobré nápady a dlouholetou praxi. Spojte se s námi a my vám pomůžeme získat nové odběratele a zákazníky.