Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
6 důvodů, proč se lidé odhlašují z Vašich NEWSLETTERŮ
30. 6. 2022
Webový Online Pilot
Newsletter je jedním z nejefektivnějších, avšak nejnáročnějších prodejních kanálů. Ve chvíli, kdy vám začnou klesat počty odběratelů, proto není nač čekat. I malá úprava obsahu nebo frekvence rozesílání může přinést obrovské zlepšení. Podívejte se na 6 nejčastějších důvodů, proč se odběratelé odhlašují z newsletterů a na tipy, jak se jim vyhnout.
Proč se lidé odhlašují z newsletterů?
V první řadě je důležité připomenout, že v případě newsletterů je zcela běžné, že se s postupem času někteří odběratelé začnou odhlašovat. Patří to k přirozenému vývoji na trhu a není na tom nic divného.
Do chvíle, kdy procento odběrů nepřesáhne cca 0,2 % není třeba panikařit. Alarmující ovšem je zastavení přílivu nových odběratelů, nebo vysoké procento odhlášených uživatelů.
#1 Rozesíláte newsletter příliš často
Nejčastějším důvodem k odhlášení newsletteru podle statistik zůstává vysoké množství zasílaných e-mailů.
Tím, že odběrateli každý měsíc zahltíte schránku nikoho nezaujmete. Naopak ho vaše e-maily spíše začnou obtěžovat, což povede buď k odhlášení newsletteru, nebo k zablokování vaší e-mailové adresy.
Dejte si tedy pozor, zda dodržujete frekvenci, kterou jste přislíbili při přihlášení k odběru a držte se zlatého pravidla – jeden newsletter měsíčně bohatě stačí.
#2 Váš newsletter vypadá jako SPAM
Jednou ze základních zásad, jak správně vytvořit newsletter, je vhodná formulace předmětu. Netlačte moc na pilu a vyhněte se frázím, které jsou typické pro SPAM (např. Nejnovější zpráva!!! …) nebo Phising.
Předmětem se samými superlativy způsobíte akorát to, že e-mail neprojde přes spamový filtr nebo jej jako SPAM vyhodnotí samotný uživatel.
#3 Zahlcujete příjemce newsletteru nerelevantním obsahem
Druhou zásadou tvorby úspěšného firemního newsletteru je relevantnost a kvalita obsahu. V první řadě je důležité e-mailovou databázi rozřadit do skupin a vytvořit si tak různé segmenty publika. Těmto skupinám pak můžete posílat obsah přizpůsobený jejich zájmům, například podle oboru, demografie apod.
Pro každou skupinu připravte obsah, který ji něčím zaujme. Newletter je „nepovinná“ aktivita zákazníka a bude ho číst jen v případě, že mu něco objasní nebo s něčím pomůže.
Budete-li tedy např. psát pro firemní klientelu, lze očekávat, že příjemce bude zejména zajímat:
- jak zvyšovat prodej,
- nové a neotřelé nápady pro marketing,
- jak zlepšit produktivitu a spolupráci v rámci pracovních týmů,
- jak pomoci při plánování a přípravě prodejních či finančních výhledů.
Tady najdete další typy na obsah vašeho e-mailového newsletteru
#4 Používáte zbytečně komplikovaný design
Design a optimalizace patří mezi největší úskalí newsletterů. Předtím, než e-mail odešlete, je důležité zkontrolovat, jak vypadá na obrazovkách s různou úhlopříčkou a jak ho zobrazují jednotliví e-mailoví klienti.
Například když váš newsletter obsahuje obrázky, nebo složité prvky nemusí vypadat na všech zařízeních stejně. Odběratel pak vidí pouze hromadu odkazů a ikon.
Důležitá je rovněž gramatika, jejíž (ne)znalost vypovídá o kvalitách vaší firmy.
#5 Váš newsletter je moc dlouhý
S komplikovaným designem newsletteru pak souvisí i zbytečně dlouhý text. Obecně platí pravidlo, že uživatelé internetu stále méně čtou. Proto zde, stejně jako v případě textů pro web, platí tři základní pravidla:
- buďte věcní,
- pište srozumitelně,
- používejte různé řezy, čitelnou velikost písma a nadpisy.
Zkrátka se soustřeďte na kvalitu obsahu a jasné sdělení.
#6 Moc se prodáváte
Velkou chybou je plést si newsletter s reklamním letákem a naplnit ho plytkým vychvalováním zboží či služby. To čtenáře nezajímá, tím je zahlcován celý den, bombardován zleva zprava a rozhodně na to nechce narážet ještě v e-mailech. Jeho jediná otázka je: „Jak to poslouží mně?“ „Jak tohle vyhoví mým potřebám?“
Zamyslete se nad užitkem, který byste mohli odběrateli přinést a promítněte ho do obsahu newsletteru. Tematika e-mail marketingu by se prostě neměla točit jen kolem prodeje. V online světě si se zákazníkem nejprve musíte vybudovat vztah a vrýt se mu do paměti, pouze tak v něm vzbudíte důvěru ve vás a váš produkt.
A někdy se ukáže rychlejší a jednodušší, svěřit odpovědnost za e-mailový newsletter externím pracovníkům nebo subdodavateli. Pokud hledáte někoho, kdo se o váš e-mail marketing postará, neváhejte se na nás obrátit.