Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Proč používat reklamní banner
15. 10. 2020
Webový Online Pilot
Prostřednictvím internetu probíhá ve světe den ode dne více a více nákupních rozhodnutí a abyste sami sebe dobrovolně nevyřadili z boje o klienta, nesmíte internetovou reklamu opomíjet. Jednou z nejúčinnějších forem internetové reklamy je stále reklamní banner.
Výhody banneru
- Reklamní banner se vždy nachází na psychologicky nejzajímavějších místech každé www stránky, v místech, kam prokazatelně směřují první pohledy každého příchozího návštěvníka.
- Bannerová reklama bývá na stránce zpravidla to nejvýraznější a má schopnost velmi rychle vizuálně upoutat pozornost čtenáře. Nelze ji přehlédnout a jen velmi obtížně ji čtenář může ignorovat.
- Bannery jsou nesmírně flexibilní, lze rychle a pohodlně měnit jejich obsah i design, frekvence zobrazování a stránky, na které zájemce přivedou.
- Bannery jsou cílené – prokliky do nich učiní jen skutečný zájemce o jeho obsah. Tímto získáváte na své www stránky cenné návštěvníky, kteří na ně přišli z vlastní vůle a se zájmem o vaši nabídku.
- U bannerů lze monitorovat úspěšnost a podle toho, jak se vyvíjí průběh reklamní kampaně ( např.kdy, kolik návštěvníků na banner kliká) lze ihned reagovat různými úpravami a změnami.
- Parametry zobrazování bannerů jsou variabilní, lze si určit čas, kdy se budou zobrazovat, četnost opakování apod.
- Některé formáty (GIF) umožňují animované bannery, některé naopak mimořádně přesné zobrazování fotek (JPEG). Zvlášť kreativní návrh umožňují flash bannery.
- Reklamní banner má na internetu dvojí účinnost, účinkuje nejen samotnými prokliky, ale i jako prostá vizuální forma, tím že ho návštěvník stránky jednoduše shlédne.
- Cena bannerů není nijak vysoká a ve srovnání s jinými druhy reklamy (např. televizní reklamou) vycházejí levně.
Reklamní banner – slabé stránky
- Banner je výrazně omezen plochou a tím klade nároky na skutečně kvalitní obsah (stručná, vtipná, krátká nosná myšlenka) i zpracování (grafika, animace).
- Bannery jsou bezesporu pociťované částí internetových návštěvníků jako rušivé při čtení textu a rozptylující. Někteří uživatelé je umí ignorovat a zobrazení některé bannerové reklamy je i možné na počítači zablokovat.
Bannery by mohly v důsledku toho u někoho vzbuzovat smíšené pocity, ale je nutno si uvědomit i druhou stranu mince. Obsah internetu je stále pro všechny zadarmo a reklama jako bannery apod. jsou mnohdy jediným zdrojem příjmů provozovatele www stránek. Bannery mají tudíž své opodstatnění a je s nimi potřeba v budoucnu stále počítat.