Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Newslettery
15. 10. 2020
Webový Online Pilot
Newslettery (angl., elektronické letáky) jsou pravidelně rozesílané emaily těm, kteří o to mají zájem. Představují rychlý, velmi levný a zcela přímý způsob propagace firmy i nabídky zboží.
Co jsou newslettery
Kvalitní newslettery jsou ne příliš dlouhé emaily se zajímavou náplní. Měly by obsahovat:
- skutečně hodnotné informace, které si čtenář rád přečte, protože se ho týkají nebo je může v praxi zužitkovat
- samotnou nabídku zboží nebo služby
- odkaz na www stránky provozovatele
Newslettery se mohou týkat prakticky kterékoli oblasti zájmů a podnikání: informují o vývoji, o událostech a změnách v oboru, o novinkách, o praktickém nebo neotřelém využití výrobků či služeb, dávají rady jak na to, popisují postupy, poskytují návody a tipy apod.
Sympatické
Rozesílání newsletterů by se mělo uskutečňovat výhradně na základě předchozího souhlasu příjemce. Profesionální newslettery proto patří do nesmírně cenné skupinky propagačních nástrojů, které jsou příjemci pociťovány jako příjemné a neobtěžující. Příjemcem vyžádaná reklama má prokazatelně několikanásobně vyšší účinnost než kterákoli jiná.
Budují skutečný vztah
Newlettery úspěšně nahrazují osobní sympatie mezi prodávajícím a zákazníkem, které se dříve vytvářely pouze osobním kontaktem v kamenném obchodě. V žádném případě si ale pod tímto pojmem nepředstavujte nevkusný prodejní leták. Nesnaží se prodat za každou cenu, nešermuje opakovaně výrazy „Zdarma“ a „Sleva“. Pravidelně poskytuje čtenářům bezúplatně cenné informace a tím si získává jejich přízeň.
U opravdu dobrých newletterů pak není výjímkou, že čtenáři reagují na jejich obsah, posílají dotazy a připomínky a tvoří téměř „osobní“ vztah s jejich autorem. Pokud si obsah zachová svou vysokou úroveň, vznikne pevný vztah důvěry, který se pak skutečně projeví ve zvýšeném odbytu nabízeného zboží nebo služeb.
Jak často rozesílat newslettery
Četnost rozesílání newsletterů je různá. Podle obsahu a podle okruhu příjemců je potřeba stanovit vhodnou periodicitu. Newsletterem by se měl poskytovatel připomínat samozřejmě co nejčastěji, ale jen pokud je schopen ho vždy naplnit čtivým obsahem a nikoli nezajímavou břečkou.
Informace, novinky a zprávy týkající se čilého dění na světových burzách bude pravděpodobně číst spousta lidí rádo každý den, zajímavé novinky v sortimentu e-shopu s elektronikou a jejich praktické využití tak cca 1x týdně a ve výrazně pomaleji se rozvíjejícím oboru výroby zemědělských strojů to bude jistě stačit jednou za měsíc.
Aby měly vaše newslettery požadovaný efekt, udržte jejich vysokou úroveň a nenechte je sklouznout do oblasti laciné propagace. Respektujte jejich příjemce, rozesílejte je výhradně jako vyžádaný email a umožněte jejich odhlášení. Plňte je krátkým, poutavým a čtivým obsahem, aby byly čtenáři přínosné. Jen tak se stanou vaším dobrým pomocníkem při prodeji zboží a poskytování služeb.