Jak na úspěšný firemní web, který bude pracovat za vás

5. 1. 2022

Webový Online Pilot

Úspěšný firemní web je snem každého zadavatele webových stránek. Úspěšnosti (vysokého konverzního poměru chcete-li) ovšem nedosáhnete jen tak ani ze dne na den. O své webové stránky se musíte starat a postupně budovat uživatelskou základnu, která váš byznys s radostí a sama od sebe doporučí dál. Jak ale takový úspěšný web vytvořit?

Jak vypadá úspěšný firemní web?

Každý podnikatel si úspěšný web představuje trochu jinak. Jeden vidí úspěch v pravidelné organické návštěvnosti, druhý zase v zakázkách, které získá prostřednictvím poptávkového formuláře. Konkrétní představa samozřejmě tedy závisí na povaze daného podnikání a smyslu firemního webu.

Úspěšný firemní web má jasně stanovené cíle

Základem ovšem zůstává, že web musí mít nějaký smysl. Pokud tedy chcete, aby byl váš firemní web úspěšný, tak si v první řadě stanovte cíle, kterých chcete dosáhnout, aby se naplnil původní smysl vašeho online projektu.

Cíle firemního webu mohou být krátkodobé a dlouhodobé, zaměřené na nejrůznější tematiku. Důležité ovšem je, aby byly měřitelné a realizovatelné. Příkladem cíle může být počet odeslaných formulářů za měsíc nebo dosažení určitého počtu pravidelných návštěvníků.

Tvorba úspěšných webových stránek nekončí vývojem

Pokud chcete mít úspěšný web, tak si musíte uvědomit, že provozování webu není jen o vývoji jako takovém, ale také o následné správě a průběžné aktualizaci. Tvorba webových stránek je zkrátka nikdy nekončící proces a jestliže chcete, aby byl váš firemní web úspěšný, musíte zajistit, aby:

  • váš firemní web byl dohledatelný ve vyhledávačích,
  • se váš web zobrazoval pouze na relevantní výsledky,
  • byl váš web uživatelsky přívětivý,
  • vaše webové stránky zaujaly ty správné návštěvníky.

Dohledatelnost ve vyhledávačích je záležitostí SEO (optimalizace pro vyhledávače), která vám při správné péči zajistí pravidelný přísun organické návštěvnosti. S tím souvisí i klíčová slova, která zajišťují, že vyhledávač správně pochopí zaměření vašeho firemního webu a bude ho zobrazovat pouze na dotazy související s vaším podnikáním.

Poslední bod pak už navazuje na definovanou cílovou skupinu. Žádný web ani projekt obecně nedokáže současně oslovit úplně všechny. Na základě povahy vašeho podnikání byste proto měli vymezit, kterou část publika chcete prioritně oslovit – ženy, muže, děti, vysokoškoláky, ženy v domácnosti, …

Jak vytvořit úspěšný firemní web

Úspěšný firemní web musí být postavený na pevných základech. Projekt musíte od začátku promýšlet a své domněnky či očekávání opírat o reálná data. Před tím, než tvorbu webových stránek zadáte, byste proto měli analyzovat svůj byznys. Zjistit, kdo je vaše konkurence a najít její slabá místa.

Druhým bodem je již zmíněná analýza zákazníků neboli definice cílové skupiny. Specifikace konkrétního segmentu návštěvníků vám pomůže nejen s přípravou nabídky, ale i textů, designu nebo komunikačních kanálů.

Marketingová komunikace na internetu

Úspěšné webové stránky se svými návštěvníky komunikují. Firemní web, utvořený jako nehybná výkladní skříň, může na první pohled sice vypadat hezky, ale zákazníka pro vás nezíská!

Účelem webu není vaše pouhá prezentace, nýbrž navázání kontaktu s příchozím, udržení jeho pozornosti a motivace k tomu, aby se stal zákazníkem. Tuto přeměnu neboli konverzi návštěvníka stránek na zákazníka, si jistě přeje každý. Je ovšem potřeba si uvědomit, co všechno nákupnímu rozhodnutí u klienta předcházelo, co ho ovlivnilo a jak nejlépe konverzi na vlastních webových stránkách napomáhat.

Analytika jako prostředník k poznání vlastních zákazníků

Nabízí se otázka, jak tyto data získat. Jak zjistit, odkud návštěvník na web přišel nebo proč neodeslal poptávkový formulář, když se dostal až k němu? Odpovědí je analytika.

Analytické nástroje jako Google Analytics vám pomohou odhalit nedostatky vašeho webu, stejně jako jeho silné stránky. Dostanou se vám tak do rukou data, prostřednictvím kterých můžete dále poznat své návštěvníky a přizpůsobit jim obsah svého firemního webu.

Google Analytics pak můžete využít také jako prostředek k monitorování plnění cílů, které jste si stanovili a stanovovat další, dílčí klíčové indikátory (KPI).

KPI firemního webu

Nejžádanějším výsledkem konverze je jednoznačně objednávka zboží nebo služby přímo přes váš firemní web, nebo když návštěvník vašich www stránek zvedne telefon a hned si s vámi sjedná schůzku.

Někdy k takovému rozhodnutí dospěje zákazník sám, někdy je to ovšem až v důsledku vašeho dobrého kontaktu s ním a předem vybudovaného vztahu důvěry. K tomu slouží další druhy konverze jako jsou třeba: umožnit návštěvníkovi odběr vzorku zadarmo, stažení zdarma demo verze, registrace návštěvníka u vás (sdělí vám svůj e-mail/telefon), odběr newsletteru a ostatní.

S řadou návštěvníků webových stránek je potřeba pracovat delší dobu, než se rozhodnou pro objednávku. Někteří nabízené produkty či služby nepotřebují v daném okamžiku a řada z nich naopak potřebuje více času, aby v nich vznikl dostatečný pocit důvěry vůči vaší firmě. Proto se snažte se udržet s nimi jakýkoli kontakt. Způsobů, jak to učinit, je mnoho.

Jak zvýšit důvěryhodnost firemního webu

Klíčovým faktorem úspěšného firemního webu je tedy jeho důvěryhodnost. Potřebujete vytvořit webové stránky, prostřednictvím kterých získáte na návštěvníky kontakt. Umožněte návštěvníkům přihlásit se k odběru vašich aktualit a novinek. Přimějte je váš firemní web navštěvovat co nejčastěji tím, že budete např. uveřejňovat zajímavé články. Nebo připravte soutěž o ceny s účastí podmíněnou registrací.

Plňte svůj web zajímavým a fakticky správným obsahem, který přesvědčí čtenáře o tom, že vaše firma je autoritou a skutečným profesionálem ve svém oboru. Dávejte zdarma informace, rady a tipy, které mohou zájemci reálně zužitkovat. Uvádějte příklady realizovaných zakázek, umožněte návštěvníkům vás kontaktovat, nebuďte pro návštěvníky anonymní.

Jak zlepšit uživatelskou zkušenost návštěvníků

Všechny výše uvedené body mají jediný cíl – zlepšit uživatelskou zkušenost návštěvníků. Pokud pro ně připravíte zajímavý obsah a budete s nimi jednat na rovinu, tak se k vám budou rádi vracet. K dokonalosti ovšem stále chybí ještě jedna důležitá věc – použitelnost neboli přívětivý design a struktura webu.

Úspěšné navedení návštěvníka webu k cílené akci, tj. objednávce vašich služeb či produktů spočívá ve správné formulaci naváděcích ukazatelů a v co nejjednodušší navigační struktuře webu.

Poté, co zákazník pojme úmysl důvěřovat vaší firmě a kontaktovat vás pro dohodnutí obchodní schůzky nebo učinit objednávku přímo přes váš firemní web, musí už jít všechno velmi hladce a bez zdržování. Váš web nesmí v tomto kroku brzdit a znamená to především, že musí např.:

  • mít příjemný, přehledný a intuitivní design
  • obsahovat dostatečné množství příležitostí, jak vás kontaktovat,
  • obsahovat také přiměřeně penetrované pobídky k objednávce,
  • navigovat co nejsnadněji ke kontaktnímu nebo objednávkovému formuláři,
  • nezahltit zákazníka nadbytečnými informacemi a nepožadovat po něm nepřiměřené množství úkonů a údajů,
  • dostatečně potvrzovat učiněné kroky a nezapomenout na závěrečné poděkování.

Pokud potřebujete s tvorbou nebo správou webových stránek pomoct, tak nás neváhejte kontaktovat. Rádi s vámi zkonzultujeme váš projekt a navrhneme řešení, které udělají váš firemní web úspěšný.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI