Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Jak připravit zadání pro úspěšné firemní webové stránky
31. 7. 2024
Webový Online Pilot
Pokud připravujete nové firemní webové stránky, níže uvedené body vám mohou pomoci, jak připravit dobré zadání pro vytvoření webu, který má být úspěšný.
Výsledné provedení vašich webových stránek totiž záleží hodně na tom, jak dobře se připraví zadání. Čím více informací máte připravených předem, tím lépe pak dokáže potenciální dodavatel připravit časový a cenový odhad realizace vašich požadavků.
Přípravné informace využijete i v případě, že firemní webové stránky máte, ale nejste tak docela spokojeni s tím, jak pro vás pracují. Zadání na jejich úpravy by taktéž mělo obsahovat některá níže uvedená doporučení.
Zadání pro webové stránky vaší firmy by mělo řešit následující body
Tým a odpovědnosti
- Stanovení odpovědné osoby na vaší straně.
- Definici týmu, který se bude celému procesu tvorby stránek věnovat na vaší straně.
- Stanovené týmu, který se bude vašim firemním webovým stránkám věnovat i nadále po jejich zprovoznění.
Cíle a očekávání
- Co očekáváte od spuštění nových firemních webových stránek?
- Jaké výsledky by měly přijít, abyste byli spokojeni s investicí do firemních webových stránek?
- V jakém časovém horizontu očekáváte první výsledky od vašich webových stránek?
Rozpočet a finance
- Jaký předpokládaný rozpočet máte připravený pro tvorbu firemního webu?
- Jaký rozpočet máte připravený na průběžnou správu a práce po spuštění webových stránek vaší firmy?
Podklady marketingové
- Máte existují firemní brand manuál nebo logo manuál?
- Máte firemní marketingovou strategii?
Byznysové podklady
- Vytvořte připravený popis toho, co nabízíte (produkty, služby).
- Popište vašeho ideálního klienta.
- Zeptejte se vašich klientů, proč si vybrali pro dodávku zboží nebo služeb právě vás a odpovědi zapište.
Fáze sběru dat je vždy součástí celého realizačního projektu
Součástí každého projektu tvorby firemních webových stránek je vždy fáze sběru dat a podkladů. V rámci ní se tým dodavatele baví se zástupci zadavatele a získává údaje relevantní pro přípravu vhodného řešení. Pokud budete mít výše uvedené informace připravené předem, ušetříte mnoho času v rámci projektu. A protože čas mnohdy znamená peníze, lze očekávat že i celková cena za projekt pak může být nižší. Ušetřené peníze na úvodním sběru a analýze dat můžete využít na další fáze projektu.
Vytvoření firemních stránek není jednorázový projekt
Pamatujte, aby vaše firemní stránky podávaly co nejlepší výsledky, je zapotřebí se jim věnovat. V té nejjednodušší podobě to znamená sledovat, jak fungují, jak dodávají výsledky a ty pravidelně vyhodnocovat. Na základě takovéhoto vyhodnocení pak připravit návrhy řešení co a jak upravit. Po této úpravě sledovat, jak se situace změnila. A takto postupovat stále dokola.