Jak na kvalitní obsah webu, který zvýší Váš prodej

7. 4. 2023

Webový Online Pilot

Jestliže vám na vašem webu záleží, plňte ho tím, co vaši cílovou skupinu příchozích zajímá. Usilujte o opravdu kvalitní a užitečný obsah webu. Jak ale takový kvalitní obsah či obsahovou strategii webu vytvořit?

Existuje celá řada doporučení, která vám dopomohou k vytvoření skutečně zajímavého a oblíbeného obsahu. Je vždy třeba si odpovědět na základní otázku: „O čem by si opravdu chtěli číst moji stávající i potenciální zákazníci?“

JAK PŘIPRAVIT KVALITNÍ OBSAH WEBOVÝCH STRÁNEK? ODPOVÍDEJTE NA POTŘEBY ČTENÁŘŮ

Ve své firmě jistě řešíte neustálé dotazy odběratelů i klientů, kteří si zakoupili vaše zboží nebo služby. Vždy lze mezi všemi požadavky na podporu, dotazy a reklamacemi najít skupiny otázek a problémů, které mají společného jmenovatele a opakují se.

Připravte tedy obsah své webové stránky tak, aby odpovídal na nejčastější otázky. Jistě, že se netrefíte vždy a nepokryjete zdaleka všechny dotazy, ale dozajista potěšíte značný počet těch, kteří potřebují s něčím pomoci – a na vašem webu si řešení lehce a rychle najdou.

Prostě jim stručně a jasně předložte, co hledají. Navíc tím znatelně snížíte zátěž na pracovníky, kteří běžně tyto požadavky vyřizují a uvolníte jim ruce pro jinou práci.

OBSAHOVÁ STRATEGIE WEBU: AKCE A SLEVY MAJÍ MAGICKOU PŘITAŽLIVOST

Slovo „sleva“ bylo, je a zůstane na rozsáhlé skupiny zákazníků jedním z nejúčinnějších prostředků marketingu. Používejte je! Vymyslete speciální prodejní akce a přidejte je do své obsahové strategie. Mohou to být různé slevové výhody či kupóny, které mohou využít právě pouze odběratelé vašich newsletterů. Vytváříte tím opodstatněný důvod, proč se přihlásit k jejich odběru.

Dalším typem akcí jsou různé prodeje více produktů v jednom balíčku za speciální ceny nebo křížový prodej souvisejících produktů nebo služeb. Obojí pomůže jenom zvýšit vaše tržby, a navíc přinese další přidanou hodnotu pro všechny, kteří newsletter odebírají.

JAK NA OBSAH WEBU: NĚCO NA SEBE PROZRAĎTE

Ukažte se návštěvníkům i v trochu jiném světle a nestavte do popředí výhradně svou snahu o prodej zboží či služby. Přibližte se jim víc! Personalizované texty či jiné příspěvky mohou být efektivním způsobem, jak učinit obsah webu atraktivnější.

Zákazníci často vidí za vašimi web stránkami nebo prodejnou pouhou neznámou, neadresnou firmu. Taková anonymita nepřispívá k důvěře ve vás ani ve vaše zboží či služby.

Zamyslete se nad svou firmou, její historií, zaměstnanci a umístěte na web stránky odhalující vaše firemní „soukromí“:

  • představte vybrané zaměstnance,
  • u těch fotogenických umístěte i jejich fotku,
  • popište, jakou činnost vykonávají, jaké mají koníčky a čím tráví svůj volný čas.
  • Sídlíte v zajímavé staré budově? Popište její historii.
  • Vlastní vaše firma zajímavé exponáty, díla nebo historické výrobky, listiny? Pořiďte jejich fotky a vytvořte stránku „Zajímavosti z naší dílny…“

Zdrojů a způsobů, jak vytvořit efektivní obsahovou strategii webu nebo text, který vkládáte do svého newsletteru, je opravdu mnoho. Rádi byste takový obsah od profíka? Pravidelně čtěte náš blog, anebo sledujte Richarda na jeho LinkedInu.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI