Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
E-shop na WordPressu: výhody a nevýhody WooCommerce
27. 9. 2021
Webový Online Pilot
WordPress již řadu let patří mezi nejrozšířenější redakční systémy. Svou popularitu si vydobyl nízkými náklady, jednoduchým ovládáním a rozšiřujícími pluginy, které z původního blogovacího nástroje dokáží vytvořit nejrůznější webové produkty. Jedním takovým pluginem je i WooCoomerce. Díky WooCommerce, si můžete za několik minut vytvořit vlastní e-shop na WordPressu, a to i bez znalosti programování.
Co je WooCommerce?
WooCommerce je WordPress plugin určený ke snadnému a rychlému vytvoření vlastního e-shopu. V online světě působí již od roku 2011 a patří mezi přední platformy určené k tvorbě e-shopu.
E-shop na WordPressu vytvořený prostřednictvím pluginu WooCommerce nabídne všechny typické vlastnosti internetového obchodu, například sledování zásilek a dostupnosti zboží či správu ceny za dopravu.
WooCommerce e-shopy počítají i s možností přihlášení nebo analytikou konverzí.
Funkcionalitu, kterou WooCommerce v základu nabízí, si pak můžete také různě přizpůsobit, případně rozšířit. Proto se e-shop na WordPressu hodí pro nejrůznější typy produktů, jako je oblečení a další fyzické produkty, lístky na kulturní akce, poukazy nebo třeba e-book.
Stejně jako WordPress se však ani WooCommerce nedá ohýbat do nekonečna, a hodí se tak spíše pro menší typy e-shopů. Ve chvíli, kdy se váš internetový obchod začne rozrůstat, byste tak měli sáhnout spíše po tvorbě e-shopu na míru. Do začátků nebo v případě, kdy e-shop hodláte provozovat pouze jako vedlejší činnost, si však bohatě vystačíte i s WooCommerce.
Výhody WooCommerce e-shopu
Výhody WooCommerce e-shopu se v mnohém shodují se samotným WordPressem. Hlavní výhodou je to, že se jedná o bezplatný plugin na bezplatné platformě. Jestliže tedy na e-shop nekladete žádné složitější požadavky, tak můžete svůj internetový obchod spustit v podstatě jen za náklady na hosting a doménu.
Je možné ušetřit také za web design, jelikož e-shop na WordPressu slibuje řadu bezplatných šablon, ze kterých si můžete libovolnou vybrat.
Další výhodou WooCommerce a WordPressu jsou již zmiňované pluginy, které můžete použít k rozšíření původní funkcionality i ke zlepšení zabezpečení nebo k optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Mnohá z rozšíření jsou opět k dispozici bezplatně, případně nabídnou bezplatnou základní verzi.
Výběr šablony, instalaci pluginů i základní správu e-shopu přitom s WooCommerce zvládne v podstatě každý. Postačí vám k tomu běžná znalost práce s počítačem a ve chvíli, kdy si s něčím nebudete vědět rady, můžete využít rad široké komunity kolem WordPressu a Woocommerce.
Na internetu najdete řadu diskuzních fór, kde již pravděpodobně někdo řešil stejný problém jako vy, a navíc existuje množství tutoriálů, které vám daný postup představí krok za krokem.
Nevýhody e-shopu na platformě WordPress
Tvorba e-shopu s WooCommerce kromě výhod samozřejmě přináší také některé nevýhody. Snad nejčastější výtkou WordPressu je pomalejší načítání webových stránek a bezpečnostní riziko související s popularitou tohoto redakčního systému.
Pomalejší načítání webových stránek souvisí zejména s množstvím nainstalovaných pluginů a s přetěžováním WordPressu jako takového. Měli byste proto u každého rozšíření zvážit, zda ho skutečně potřebujete a k tvorbě rozsáhlejších e-shopů zvolit jiné řešení.
Bezpečnostní riziko pak relativně snadno eliminujete dodržováním základních pravidel, jako je nastavení složitějšího hesla či pravidelnou aktualizací pluginů. Řešením zde může být také nalezení partnera, který se o správu e-shopu postará za vás. Bude provádět pravidelné zálohy a další opatření, která vám mohou alespoň zmírnit škody.
E-shop na WordPressu pak nepočítá s právními náležitostmi, které by měl internetový obchod obsahovat. Je tedy nutné, abyste si pohlídali také aktuální legislativu.
Poslední nevýhodou pak může být platba za rozšíření WooCommerce. Plugin je sice v základu zdarma. Stejně jako za kvalitnější šablony nebo pokročilejší funkcionalitu si však budete muset za některé „vymoženosti“ tohoto pluginu připlatit.
Tvorba e-shopu s využitím WordPressu a WooCommerce v kostce
V souhrnu se dá říct, že je tvorba e-shopu s využitím WooCommerce vhodná zejména pro začínající podnikatele. Pomůže vám ověřit nápad nebo vyzkoušet, zda internetový obchod skutečně přinese požadované výsledky.
Výhodou v tomto ohledu zůstává, že si e-shop na WordPressu můžete vytvořit svépomocí a s minimálními náklady. Stejně tak si můžete najmout firmu, která se postará o správu e-shopu či o doprogramování užitečných funkcí nebo pluginů na míru.
Pokud vás plugin WooCommerce zaujal, ale chcete si jej více přizpůsobit svému obrazu, případně hledáte někoho, kdo se postará o pravidelné zálohy a další technické záležitosti, tak nás neváhejte kontaktovat. Náš tým má s WordPressem dlouholeté zkušenosti, které rádi zúročíme ve váš prospěch.