Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Dva způsoby využití automatizace v emailovém marketingu
15. 10. 2020
Webový Online Pilot
Tajemství úspěchu při používání emailu v marketingu je najít ten nejvhodnější způsob, jak příjemce zaujmout a přeměnit jej na zákazníka (konverze). Dobře sestavené automatické emailové série zpráv se tomuto cíli mohou velmi dobře přiblížit.
Existuje velká řada způsobů, jak mohou automatické zprávy (autorespondery) plnit svou funkci. A i když záleží na tom, jaký typ podnikání provádíte, jaké produkty či služby prodáváte, své uplatnění najdou vždy.
Uvítací emaily vládnou značnou mocí
První dojem obecně v životě vždy hraje zásadní úlohu. Pokud se vám podaří zabodovat hned v úvodu, máte vždy napůl vyhráno. Nejinak je tomu tak i při emailových kampaních.
Uvítací email je jedna z prvních zpráv, kterou od vás příjemce obdrží. Statisticky je to často jeden z nejčtenějších emailů. Příjemce se dobrovolně k odběru vašich newsletterů a k emailové komunikaci přihlásí, takže lze předpokládat, že není dosud unaven čtením zasílaných emailů, ani dosud neotupěl k dané oblasti nabídek. Nepropásněte tedy tuto jedinečnou příležitost a udělejte ten nejlepší dojem. Ale pozor – nejlepší dojem v žádném případě neznamená nabídku přetékající neodpovídajícími superlativy a lživými výhodami, doplněné hromadou obrázků zkreslující realitu!
Pokuste se nevtíravě vyvolat příjemné asociace k vaší firmě, zbožím, službám i očekávání pro další emailovou komunikaci. Pokud se vám to povede, vytvořili jste si pevný výchozí bod pro jednodušší přesvědčování k nákupu vašeho produktu či služeb. Příjemný dojem vytvořený v úvodu zužitkujete nyní jako katalyzátor zákazníkova rozhodovacího procesu.
Co obsahuje uvítací série?
Nastavte zasílání automatických uvítacích emailů každému, kdo se přihlásí k odběru vašich zpravodajů/newsletterů. Krátká série by měla obsahovat několik základních částí, tři „P“.
- Poděkování za přihlášení v úvodu by mělo být personalizované. Nejlépe, když zpráva oslovuje příjemce jménem a současně dělá dojem, že je odeslána jednou konkrétní osobou z vaší strany.
- Představení vaší firmy nebo vašeho webu v druhé zprávě umožní získat příjemci přehled o celkové nabídce, zejména o tom, v čem „jste dobří“. Sdělení, že jste odborníci na danou oblast, by mělo být klíčovým posláním tohoto sdělení.
- Poskytnutí skutečně zajímavých informací by mělo být součástí zpráv následujících. Např. odkazy na klíčové oblasti vašeho webu, které reflektují zájmy čtenáře, stejně jako případné kontakty na vás nebo vaše pracovníky, kteří mohou zodpovědět konkrétní dotazy.
Reaktivační emaily
Dříve nebo později se z některých příjemců vašich zpráv stávají pasivní osoby. Buď vaše newslettery bezmyšlenkovitě přelétají očima, nebo je už ani neotvírají. Ovšem fakt, že se z odběru vašich zpráv dosud neodhlásili svědčí stále o jejich jistém zájmu o vás, vaše zprávy a služby.
Pro ně je vhodné připravit si speciální emailovou sérii, která se pokusí je přivést k životu. Zprávy, které se nějak výrazně odliší, zaujmou a probudí příjemce z jeho letargie. Jako jeden z vhodných nástrojů se např. jeví zahrnutí činností, které přiměje čtenáře k aktivitě jako dotazníky, ankety, soutěže.
Uvedené dva způsoby nepředstavují jediné možnosti, jak využít automatické emailové série (autorespondery) v marketingu. Patří ovšem k těm základním. Zjistěte, jak váš dodavatel služby rozesílání newsletterů umožňuje tyto série nastavit a začnete s jejich tvorbou ještě dnes. Případně nám napište, rádi vám s tím pomůžeme.