5 důvodů proč návštěvníci příliš brzy opouští vaše firemní webové stránky

blog

12. 2. 2025

Julie Šebestová

Online prostředí patří již ke zcela přirozené součásti fungování naší společnosti. Podobně jako dříve chodili lidé po ulici a jednotlivé obchody či firmy se snažily zaujmout jejich pozornost svou výlohou či inzerátem v novinách, dnes o tuto pozornost soupeří webové stránky.

Je stále běžnější, že dnes lidi sahají po svém telefonu, tabletu či počítači jako prvním kroku při hledání vhodného dodavatele zboží či služeb. Prostřednictvím vyhledávání se mohou dostat i na vaši webovou stránku. Pokud dokonce klikli na vaši placenou online reklamu, pak jste si jejich návštěvu dokonce zaplatili.

Byla by tedy škoda, aby návštěvník vašich firemních webových stránek dospěl k názoru, že nejsou pro něj vhodné a rychle je opustil.

Jak tedy předcházet příliš urychlenému opuštění vašich webových stránek? Podívejme se na důvody, které nejčastěji návštěvníky webu k takovému rozhodnutí vedou.

1. Příliš mnoho propagace a reklamy

Často se stává, že návštěvník je po příchodu na webové stránky, zejména pokud je to eshop, doslova zasypáván reklamními výzvami. Příliš mnoho „speciálních nabídek“, „jedinečné slevy“, „akce pouze dnes“ apod. jej může doslova otrávit. I když chceme jako majitelé eshopu působit na jeho emoční stránku, pokud spustíte na webu lavinu reklamních poutačů, klient se často lekne a odchází.

Návštěva vašeho webu nebo eshopu má být chvílí, kdy se návštěvník bude cítit velmi příjemně. Kdy se dozví to, co ho zajímá a navíc mu umožníte danou věc nebo služby koupit. Nevtíravá možnost získat další slevu nebo zvážit výhodnou nabídku by měla přijít až v okamžiku, kdy je na to zákazník připravený.

2. Neaktuální informace

Velmi často dojde návštěvník webu ke zklamání, pokud zjistí, že informace které mu prezentujete jsou např. již několik let staré a týkající se třeba předchozí verze vámi nabízeného produktu či služby.

U každé informativní stránky je dobré uvádět , kdy byla tato informace napsaná nebo naposledy aktualizovaná.

Pravidelně procházejte obsah svých stránek. Pokud jsou některé informace starší než několik let, tak kontrolujte, zda jsou stále platné. Pokud ano, je vhodné doplnit na web informaci , že tyto informace jsou stále platné a použitelné i v dnešní době.

3. Nejasný další krok

Tak návštěvník si přečetl zajímavé informace o vaší nabídce a co teď? Na stránce nenachází žádné další vodítko, jak by měl pokračovat. Proto často zavře prohlížeč, případně přejde na jinou záložku, kde má už načtené zcela jiné webové stránky – třeba vaší konkurence.

Měli byste se snažit, aby každá webová stránka nabízela jasnou a bezproblémovou možnost pokračovat dalším krokem. Např. přejít na jinou stránku na vašem webu týkající daného tématu. Nebo jednoduchou možnost jak zmíněný produkt či služby zakoupit. Nebo pro další informace kontaktovat vaše obchodní oddělení.

4. Čekání na načtení stránek

Trpělivost návštěvníků webu má své omezení. Je schopen zvládnout mírně delší prodlevu při načtení stránek při první návštěvě. Ale pokud jej nutíte čekat na načtení stránek vždy když překlikne, pak jej to přestane velmi brzy bavit. A najde si stránku, kde nebude nucen tak dlouho čekat.

Podívejte se na obrázek níže. Takto rychlost vašeho webu vypadat nesmí.

Více o rychlosti si také přečtete v našem článku Rychlost webu je důležitá pro jeho úspěch. Mimochodem rychlost načítání webu je to jeden ze sledovaných bodů našeho reportu zdarma, který si můžete objednat tady.

Optimalizace médií

I když chcete potenciálními zákazníkovi nabídnout ten nejlepší zážitek nebo pohled, vyhněte se použití příliš velikých obrázků či fotek. I dnešní mobil dokáže udělat fotku, která zabírá na disku několik megabajtů. Pro použití na webu je to zcela zbytečné.

Práce s videem

Stejné pravidlo platí pro použití videí. Méně je někdy více. A nezapomínejte u videa nechat spuštění přehrávání na čtenáři webu. Není nic horšího než když se hned po načtení stránky spustí hlasité video. Pokud uživatel čte vaše webovky někde, kde jsou i ostatní lidé, může to pro něj být velmi nepříjemná situace.

5. Špatná mobilní optimalizace

V době, kdy většina uživatelů přistupuje na web přes mobilní zařízení, je kritické, aby váš web fungoval bezchybně na všech typech obrazovek. Pokud se obsah správně nezobrazuje na mobilních telefonech, texty přesahují přes okraj obrazovky nebo jsou tlačítka příliš malá pro dotyk, návštěvníci rychle odcházejí.

Co to pro vás znamená

Úspěšný firemní web není jen o hezkém designu nebo nejnovějších technologiích. Je především o vytvoření příjemného a funkčního prostředí pro vaše návštěvníky. Výše uvedených pět důvodů patří mezi nejčastější příčiny, proč lidé předčasně opouštějí webové stránky. Dobrou zprávou je, že všechny tyto problémy lze řešit.

Pravidelná kontrola a údržba webu by měla být součástí vaší firemní rutiny stejně jako třeba úklid kanceláří nebo aktualizace ceníků. Investice do kvalitního webu se vám vrátí v podobě spokojených návštěvníků, kteří se mění v zákazníky. A právě o to jde – aby váš web nebyl jen výkladní skříní, ale skutečným pomocníkem při rozvoji vašeho podnikání.

Pokud si nejste jisti stavem vašeho webu, nabízíme bezplatnou konzultaci, při které váš web analyzujeme a navrhneme konkrétní kroky k jeho vylepšení. Napište nám nebo zavolejte.