4 věci, které si na webu hravě naklikáte sami i bez IT znalostí

12. 5. 2023

Webový Online Pilot

V dnešní době je velmi lehké zajistit si vlastní webovou stránku. Ale co se týče správy a údržby, přichází mnoho otazníků. Najmout si někoho, nebo to zvládnu celé sám? Měl bych mít vícero odborníků? Kam až můžu zajít se svými dovednostmi? Napsal jsem pro vás článek, kde vás seznámím se 4 oblastmi správy vašich stránek, ke kterým nepotřebujete odborníka a zvládnete to sami.

Proč webové stránky spravovat svépomocí?

Jedním z hlavních důvodů jsou vždycky finance. Full Service vás vždycky vyjde dráž než občasná “výpomoc”, zajištění technické roviny a odborné vyhodnocení dat. Zbytek záležitostí, jako je změna a tvorba obsahu, jednoduché SEO nebo základní analýzu dat pak zvládnete sami. Nemusíte si tak najímat celý tým odborníků, ale vystačíte si s jedním dodavatelem, který rozumí té technické části. S tímto rozhodnutím ušetříte i desítky tisíc korun měsíčně. Naopak ale počítejte s vyšší časovou investicí.

Správa obsahu

Ať už máte web programovaný na míru, anebo máte jednoduchý informační web na WordPressu, správa obsahu je něco, s čím si snadno poradíte. Intuitivní prostředí vám umožní vkládat texty, obrázky i videa nebo nahrávat dokumenty. K těmto úpravám nepotřebujete žádné zvláštní znalosti, protože jen vložíte text a publikujete. Vše se pak objeví v té správné podobě na správném místě. Kdybyste tápali, jak psát texty na web, čekala by vás investice do profesionálního copywritera, který se v obsahu vyzná, a rozumí vašim klientům.

SEO

SEO je náročná disciplína, která vyžaduje určité znalosti i dovednosti technického rázu. Na druhou stranu po prvotním zásahu SEO odborníka už máte volné pole působnosti a s několika jednoduchými pokyny to zvládnete i sami. Při tvorbě obsahu například do svého textu zakomponujete klíčová slova, zvolíte správné nadpisy a vhodně naformátujete text. I takové maličkosti hrají ve vašem SEO velkou roli.

Analýza dat

Nemusíte rozumět všem metrikám, abyste poznali, jestli váš web prosperuje nebo upadá.  Přívětivé grafy v aplikacích, jako je Google Analytics snadno zjistíte, odkud k vám návštěvníci chodí, jak dlouho u vás zůstávají, co se jim nejvíce líbí, a co naopak nejméně. Už to vám pomůže s tím, jaký článek příště napsat na firemní blog.

Správa e-mailů a newsletterů

Pokud je součástí vašich stránek také odběr newsletterů, máte další oblast, kterou zvládnete sami. Intuitivní e-mailingové nástroje seženete v češtině s kvalitní podporou a nevyžadují žádné zvláštní znalosti. Jen vytvoříte obsah, o který se svými čtenáři chcete podělit, vložíte ho do e-mailingového nástroje a naplánujete rozesílku. Ale pozor! Ujistěte se, že dodržujete základní pravidla GDPR, byste se nedostali do potíží.

Tohle sami nezkoušejte

Existují také oblasti na vašem webu, do kterých byste se bez zkušeností pouštět rozhodně neměli. Neodborný zásah může vést k odstavení webových stránek a vysokým nákladům při nápravě škod

Na svém webu bez odborných znalostí nezasahujte do:

  • údržby serveru
  • programování a vývoje aplikací
  • bezpečnostních opatření
  • kódů a systémových souborů

Zajímá vás, jak co nejlépe spravovat svůj web? Pravidelně čtěte náš blog, anebo sledujte Richarda na jeho LinkedInu.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI