Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
3 rady co dělat, když si dodavatel webu neví rady se zadáním
20. 5. 2023
Webový Online Pilot
Nestává se to často, ale nikdo není neomylný. Jsou chvíle, kdy si dodavatel jednoduše neví rady s vaším požadavkem, a tím jste se oba ocitli v mrtvém bodě. V dnešním článku se na problém podíváme blíže a poradíme vám, co v takové situaci dělat a jak ji vyřešit.
Proč si dodavatel webu neví rady?
Častěji se to stává méně zkušeným programátorům, kteří se ještě s takovým požadavkem nesetkali. Nebo se o web stará někdo, kdo vlastně není žádný programátor, ale „skládač pluginů“. Umí tedy jenom skládat a konfigurovat hotové moduly, ale nic nového naprogramovat neumí.
Další situace může nastat nikoli na straně dodavatele, ale na straně použitých technologií. Pokud vlastníte web na platformě Wix nebo jiných službách tohoto typu, a požadujete velké úpravy nebo naprogramované funkce na míru, s největší pravděpodobností narazíte na právě takové omezení.
Jak se situaci vyhnout?
Na omezení dovedností a schopností svého dodavatele můžete narazit prakticky kdykoli. S tím, jak se vyvíjí váš projekt se vyvíjí i váš web a rostou a mění se různé požadavky. Proto nikdy předem nevíte, kdy bude třeba zásah někoho dalšího.
Jak si poradit, když si dodavatel webu neví rady
1) Zvažte alternativy
Než se definitivně rozhodnete, že váš dodavatel něco nedokáže, podrobně svou představu rozeberte. Ptejte se sami sebe:
- proč dané řešení potřebujete,
- co od něj očekáváte,
- jak by mělo fungovat,
- co vám má přinést.
Třeba najdete další řešení nebo alternativu, kterou váš dodavatel hravě zvládne.
2) Zvažte své rozhodnutí
Někdy se pro nové funkce rozhodnete z pouhého rozmaru. Protože je má konkurence, protože to vypadá dobře, protože to ještě nikdo nemá, protože to je současný trend. Ani jeden z uvedených důvodů však není nutnost. Znovu prozkoumejte svoje důvody. Třeba nakonec zjistíte, že funkci vůbec nepotřebujete. Pokud vám však web nepřináší hodnoty, jaké očekáváte, je na místě podrobná analýza a poté následují případné nové funkce.
3) Změňte dodavatele
Je jasné, že se bez nových funkcí neobejdete a žádná skulinka neexistuje? Pak nezbývá, než se poohlédnout po novém dodavateli. Čeká vás však spousta práce, protože najít proaktivního dodavatele, který je zároveň důvěryhodný, spolehlivý a schopný, je náročné. Pro toho současného to zase znamená ztrátu části příjmu a hledání nového klienta.
Jak najít nového dodavatele
Zajímejte se o léta zkušeností, prohlédněte si portfolio a ověřte si, na jakých projektech pracoval. Navažte kontakt s klienty potenciálního dodavatele a zjistěte si:
- jak se jim s ním spolupracuje,
- jak drží své slovo a termíny,
- zda je na něho spolehnutí.
Vždy se zajímejte o celý tým nového dodavatele. Základem úspěchu je projektová manažerka, která na váš web a průběh projektu dohlédne a naplánuje každý krok.
Když si váš dodavatel neví rady se zadáním, není to konec světa. Jen to pro vás i váš projekt znamená práci navíc. Buďte pečliví a nic neuspěchejte. Se správným dodavatelem vás čeká velký posun vpřed.
Jste zrovna v situaci, kdy hledáte nového dodavatele webu?
Ozvěte se Richardovi a proberte možnosti spolupráce. Anebo pravidelně čtěte náš blog, kde se dočkáte pravidelného přísunu novinek a užitečných tipů pro váš web.