Newslettery: jak připravit úspěšný uvítací e-mail

23. 11. 2020

Webový Online Pilot

Newslettery stále představují efektivní marketingový nástroj, který může výrazně zvýšit konverze webu či eshopu. Proto by byla škoda o nového odběratele newsletteru hned po jeho sehnání přijít. Měli byste se tak důkladně zamyslet, jak bude vypadat uvítací e-mail čili první zpráva, kterou uživateli po přihlášení k odběru newsletteru zašlete.

Proč je uvítací e-mail newsletteru důležitý?

Uvítací e-mail k uživateli dorazí ihned po přihlášení k odběru. Tato zpráva je tedy žádaná a očekávaná, což se zákonitě projeví na statistikách – uvítací zpráva typicky patří mezi nejčtenější, projde si ji až 62 % příjemců.

Měli byste ji tak využít k navázání vztahu mezi vámi a čtenářem. Správně a citlivě zvolený text může příjemce pozitivně naladit a časem přivést ke konverzi, tj. k tomu, že se příjemce newsletterů stane vašim zákazníkem.

Naopak špatný uvítací email povede pravděpodobně k ochabnutí zájmu na straně potenciálního zákazníka. K tomu, abyste dali svému uvítacímu newsletteru vhodný tón a namířili ho tím správným směrem, vám zde nabízíme pár tipů.

Úspěšný newsletter? Klíčem je zajímavý obsah a lákavá nabídka

Základem každého pozitivního vztahu mezi firmou a jejím zákazníkem je nadstandardní servis a důvěra. Řada firem však v tomto případě stále selhává. Sice provozují např. blog nebo webové stránky, kde se dá najít řada zajímavých a užitečných informací, ale jsou neuspořádané, bez souvislostí a návaznosti a čtenář je musí složitě vyhledávat.

Zkuste toto řešení: shrňte váš nejzajímavější obsah a udělejte z něj jeden dokument, např. ve formátu PDF. Potom na tento soubor dejte viditelný odkaz do uvítacího e-mailu newsletteru. Tento dokument můžete mj. použít i jako bonus, PROČ by se lidé měli vůbec přihlašovat k odběru vašich newsletterů.

Udělejte svůj e-mail marketing osobnější

Online marketing vám do rukou vkládá nejen zcela nové možnosti v rámci komunikace se zákazníkem, ale i mnohem podrobnější informace o dané osobě. Například pokud použijete při přihlašování zadání PSČ příjemce, pak můžete celkem jednoduše zjistit, odkud zhruba je.

A to je opravdu užitečná informace. Můžete ho nasměrovat na vaši nejbližší prodejnu, poslat mu informaci o vaší otevírací době nebo místních novinkách.

Např. realitní kancelář může odkázat na místně příslušného agenta, který má danou oblast na starosti nebo nabídnout odkazy na seznam zajímavých nemovitostí v dané lokalitě. A pokud to charakter vašeho podnikání dovoluje, pak můžete přímo pozvat čtenáře k návštěvě a nabídnout mu šálek kávy a osobní péči lokálního prodejce.

Newslettery a dárky pro nové odběratele

Dárky, slevy a nejrůznější akce od počátků marketingu bezpochyby patří mezi největší lákadla nejen pro nové, ale i stávající zákazníky. Zkuste tedy svým odběratelům nabídnout něco, co jim pomůže – ušetří čas či peníze, nebo něco, čím mohou udělat radost někomu dalšímu.

Příkladem může být slevový kupón, který za přihlášení k odběru newsletteru nenabídnete pouze samotnému odběrateli, ale i někomu jemu blízkému. Bezpochyby bude znát minimálně jednoho člověka, komu se bude hodit a pověst vašeho webu nebo eshopu se tak rozšíří zase o uživatele dál.

Důvěra jako klíč k úspěchu online projektu i newsletteru

Webové projekty s sebou přinášejí řadu výhod. Mezi dvě nejhlavnější patří větší dosah nabídky a příležitost, kterou může využít v podstatě každý. S tím se ovšem pojí také nevýhody, a sice určitá ztráta důvěry nebo prostor pro podvodníky, kteří se snaží volného prostoru zneužít.

Tvorba webových stránek nebo eshopu se tak stále více pojí s budováním důvěry mezi prodejcem a zákazníkem.

Ať už podnikáte v libovolném oboru, měli byste se snažit působit důvěryhodně. Web i uvítací e-mail by měl představovat vaše pracovníky. Ale pozor! Vyvarujte se suchých a nudných životopisů. Zvolte vtipnou, trefnou a neotřelou formu jejich prezentace. Pokud nevíte, jak na to, nechte si od nás poradit.

UmímeWeby
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.